CNADNR, mai multi bani din taxe de pod si rovinieta

CNADNR, mai multi bani din taxe de pod si rovinieta
Monday, 5 September 2016 Finante si contabilitate

In prima jumatatea a anului 2016, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a obtinut 719,2 milioane lei (162 milioane euro) din roviniete si taxe de pod. Suma este cu 6,7% mai mare decat decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor trimise de companie la solicitarea News.ro.

Doar din rovinieta CNADNR a incasat in ianuarie-iunie 2016629,9 milioane lei, cu 6,3% mai mult decat in primele sase luni ale anului trecut.

Alti 89,3 milioane lei (20 milioane euro) au fost incasati de companie din taxele de pod, cu 10% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cel mai retanbil pod este cel de la Fetesti, traversat de soferii care merg catre litoral. Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane lei (10,9 milioane euro) in primele sase luni, cu 18% mai mult decat in ianuarie-iunie 2015.

Al doilea pod ca importanta financiara este Giurgiu-Ruse, care a adus companiei venituri de 27,14 milioane lei (6,1 milioane euro) in primul semestru, o suma cu aproape 2% mai mica decat cea din ianuarie-iunie 2015.

Al treilea pod este Giurgeni - Vadu Oii, deschis circulatiei in 1970, situat pe Drumul National 2A (DN2A), care face legatura intre Urziceni si Constanta. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane lei in primele sase luni, cu 7% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Mai putine furturi si distrugeri

Compania a anuntat si scaderea valorii furturilor si distrugerilor inregistrate pe autostrazi.

„In primul semestru al lui 2015 au fost inregistrate furturi si distrugeri in valoare de aproximativ 823.893 lei. Anul acesta. in aceeasi perioada, valoarea furturilor si distrugerilor inrgistrate a scazut la aproximativ 531.097 lei", se arata in raspuns.

Cele mai afectate tronsoane de autostrada ca urmare a furturilor si distrugerilor sunt A1, Bucuresti – Pitesti, si A2, Bucuresti – Lehliu.

Sursa: digi24.ro

Adrian Vaduva

Sursa foto: pixabay.com

×Our website uses cookies. If you continue to browse we will assume your permission to use them. To find out more details visit our privacy policy page.