ANAF: informatii importante pentru firmele din Romania

ANAF: informatii importante pentru firmele din Romania
luni, 29 mai 2017 Noutati legislative

Serviciul Spatiul Privat Virtual va fi disponibil atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanelor juridice incepand cu 1 iunie.

„Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit. In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017", potrivit informatiilor oferite de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:

a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.

Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la informatii precum declaratii fiscale întocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente în legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea.

Mai pot fi vizualizate acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala în executarea legii, cum ar fi decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea, documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, precum certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea si altele.

Serviciile de comunicare electronica sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.

In perioada 29 mai 2017 ora 9:00 - 30 mai 2017 ora 12:00 Spatiul Privat Virtual va fi in proces de mentenanta.

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.