MFP, precizari despre acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe profit

MFP, precizari despre acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe profit
vineri, 24 aprilie 2020 Taxe si impozite

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat conditiile legate de acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe profit sau pe venit pentru microintreprinderi. De asemenea, reprezentatii MFP au oferit amanunte si despre depunerea formularului 112 – „Declaratie privind obligatiile de plata contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".

Pentru acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor aferent trimestrului I 2020, inclusiv a impozitului datorat pentru trimestrul/plata anticipata trimestriala pana la termenul scadent cuprins in perioada 25 aprilie - 25 iunie 2020, pentru contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2020, contribuabilii si autoritatile fiscale vor avea in vedere mai multe precizari.

Printre acestea: calculul si deducerea bonificatiei din impozitul datorat pentru determinarea impozitului ramas de plata se realizeaza de catre contribuabil; bonificatia se deduce din impozitul datorat, indiferent de procedurile legale de distribuire si de stingere a creantelor bugetare prevazute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si de legislatia tertiara corespunzatoare; termenul "platesc" prevazut de art. 1 al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 33/2020 are in vedere numai plata efectiva a impozitului datorat diminuat cu suma aferenta bonificatiei, asa cum rezulta si din instrumentul de motivare si promovare a actului normativ, "in vederea stimularii platii obligatiilor fiscale scadente, tinand cont de necesitatile de finantare a cheltuielilor bugetare se impune acordarea unor bonificatii de plata pentru contribuabilii care au capacitate financiara de a plati impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor". In acest sens, nu sunt avute in vedere celelalte modalitati de stingere a creantelor fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala, respectiv nu se calculeaza bonificatie pentru: compensare, scutire, anulare, prescriptie, dare in plata sau prin alte modalitati prevazute de lege.

Totodata, MFP a subliniat ca bonificatia se acorda numai pentru platile efectuate dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 33/2020 pana la data de 27 aprilie 2020, plati reprezentand impozit datorat aferent trimestrului I 2020 diminuat cu suma aferenta bonificatiei; in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, bonificatia se acorda numai pentru platile efectuate dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 33/2020 pana la termenul scadent cuprins in perioada 25 aprilie - 25 iunie 2020, dupa caz, plati reprezentand impozit datorat diminuat cu suma aferenta bonificatiei.

Referitor la depunerea formularului 112 - "Declaratie privind obligatiile de plata contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, Ministerul Finantelor precizeaza ca obligatiile fiscale reprezentand impozitul pe venit si contributiile sociale aferente lunii martie, cu termen legal de depunere 25 aprilie 2020, vor fi declarate pana la data de 27 aprilie 2020 inclusiv, prin completarea si depunerea formularului 112 aprobat prin Ordinul ministrul finantelor publice, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul sanatatii nr. 3063/1376/1430/2019.

Formularul se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta si se poate descarca de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Pentru declararea obligatiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, este in curs de aprobare un nou model de formular 112, in care vor fi evidentiate reglementarile legale aprobate in perioada starii de urgenta.

Potrivit art. XI alin. (7) din OUG nr. 30/2020 cu modificarile si completarile ulterioare, termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.

Astfel, obligatiile fiscale aferente indemnizatiilor de somaj tehnic acordate din bugetul asigurari pentru somaj sau dupa caz din bugetul de stat in baza OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, platite prin intermediul angajatorilor/platitorilor de venit, se declara si se platesc prin declaratia - formular 112 in conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele incasate de angajatori in luna aprilie - pana la data de 25 mai.

La modificarea declaratiei 112 s-au avut in vedere prevederile din Legea pensiilor si Legea privind reforma in domeniul sanatatii, in ceea ce priveste asigurarea continuitatii calitatii de asigurat in cele doua sisteme.

Pentru asigurarea continuitatii stagiului de cotizare s-a identificat solutia ca in declaratia 112 aferenta perioadei de raportare sa se completeze in anexa Asigurat, pentru fiecare persoana care beneficiaza de indemnizatie, informatiile necesare stabilirii stagiului de cotizare pentru perioada de somaj tehnic, pentru fiecare luna in care persoana a beneficiat de indemnizatie.

MFP a oferit si un examplu. Astfel, un angajator a incasat in luna aprilie indemnizatiile pentru luna martie, iar in D112 aferenta lunii aprilie, care se depune in mai, in anexa Asigurat pe care o completeaza pentru persoana aflata in somaj tehnic va putea inscrie distinct de obligatiile lunii aprilie, CAS si CASS aferent lunii.

Foto: pixabay.com

Adrian Vaduva

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.