Scadere importanta a inmatricularilor de automobile

Scadere importanta a inmatricularilor de automobile
vineri, 10 decembrie 2021 Economie

Luna noiembrie nu a fost una buna pentru comerciantii de autovehicule din Romania. Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), pe baza statisticii Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) inmatricularile de autovehicule au scazut in Romania, cu 10,8%, in luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2020, marja in care autoturismele electrice au consemnat o dublare a inregistrarilor. Dacia Spring, primul model "verde" al producatorului auto de la Mioveni, a devenit lider pe acest segmen.

Pe piata nationala, clasamentul pe marci (la autoturisme + autovehicule comerciale), dupa 11 luni din 2021, este condus de Dacia (33.250 unitati), urmata de Ford (10.714), Renault (8.879), Toyota (8.863), Hyundai (8.442), Volkswagen (8.427), Skoda (7.340), Mercedes Benz (6.474), Suzuki (4.171) si Peugeot (3.586).

In acelasi timp, autoturismele (care reprezinta aproximativ 82% din total) au inregistrat, in luna noiembrie 2021, un volum de 11.358 unitati, cu 13,6% mai putin decat in luna similara din 2020. Cu toate acestea, pe ansamblul celor 11 luni din 2021, se inregistreaza o scadere generala de 1%, comparativ cu perioada similara a anului anterior.

Segmentarea pe clase arata ca, in intervalul analizat, exista o evolutie mixta a segmentelor in care sunt incadrate autoturismele, dupa cum urmeaza: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) si Clasa Sport (-0,4%).

In ceea ce priveste cota de piata, segmentul SUV este pe prima pozitie, cu o cota de 44,1%, in crestere cu 6,3 puncte procentuale, fata de 2020, urmat de Clasa C, cu o cota de 27,8%, in scadere cu 5,8 puncte procentuale, si Clasa B, cu o cota de 20,5%, in scadere cu 0,7 puncte procentuale, comparativ cu perioada similara din 2020.

In functie de tipul de combustibil al autoturismelor inmatriculate, dupa 11 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzina a inregistrat o scadere de 0,2 puncte procentuale fata de perioada similara din 2020, ajungand, astfel, la o pondere de 66,3%. Totodata, autoturismele cu motoare diesel au consemnat un recul de 7,2 puncte procentuale, de la an la an si detin o cota de 19,5% din total.

Pe de alta parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% si hibride plugin), precum si cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa), ajung sa detina, dupa primele 11 luni din 2021, o cota de piata de 14,2%, care este de 2,1 ori mai mare decat cea pe care o aveau in perioada similara a anului trecut (6,7%).

"Ca si in anul 2020, cand, desi s-a inregistrat o scadere a achizitiilor de autoturisme in general, cele 'verzi' au performat, in anul 2021, achizitiile din aceasta categorie s-au dublat (+108,6%), comparativ cu perioada similara a anului trecut. In acest context, este de remarcat cresterea importanta a autoturismelor plug-in hybrid (+217,1%). Cu atat mai mult, la 11 luni din anul 2021, este de remarcat evolutia la varful clasamentului unde primele trei cele mai vandute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 1.537 de unitati, model lansat anul acesta, Volkswagen Up! (387 unitati, in crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 125%) si Hyundai Kona (334 unitati, in crestere cu 101,2%)", mentioneaza APIA.

Analiza de specialitate evidentiaza ca la autoturismele Plug-in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur - cu 229 de unitati (crestere de 114 ori fata de anul anterior), Ford Kuga (220 unitati, +168,3%) si Mercedes Benz GLC (208 unitati, +230,2%). In plus, autoturismele hibride, fara reincarcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota Corolla - cu 2.022 de unitati (+85,7% fata de 2020), urmata de Toyota C-HR (1.880 unitati, +34%) si Toyota RAV4 (1.483 unitati, +79,1%).

In privinta tipului de proprietar, cele mai multe achizitii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acopera 54% din totalul achizitiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 46%.

La categoria autovehiculelor comerciale usoare (minibuse si pick-up) s-a consemnat un salt de 19,7%, raportat la perioada de referinta, o evolutie mult mai buna decat cea a autoturismelor (-1%).

Foto: pixabay.com

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.