unioncont.ro Web analytics

Termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult, redus la cinci zile

Termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult, redus la cinci zile
miercuri, 17 aprilie 2019 Noutati legislative

Pentru a elimina blocajele, conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a redus pana la cel mult cinci zile termenul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, conform unui anunt facut de Ministerului Finantelor Publice.

De asemenea, inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere.

Ministerul Finantelor mentioneaza ca la mai putin de doua saptamani de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociatii non-profit sunt deja inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat in sectiunea Servicii online.

Cererile de inscriere/radiere in/din Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale (Formular 163 - disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Potrivit Codului fiscal, inscrierea in Registru se realizeaza pe baza solicitarii entitatii, daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii: desfasoara activitate in domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere; si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege; nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile; a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege; nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.

Conditiile de mai sus sunt verificate de administratia fiscala care gestioneaza respectiva entitate non-profit in calitate de platitor de impozite si taxe.

Potrivit MFP este necesara prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de directiile de impozite si taxe din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu detine informatii privind impozitele si taxele locale datorate de contribuabili unitatilor administrativ-teritoriale.

Constituirea Registrului a fost reglementata prin Legea nr.30/2019.

Adrian Vaduva

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.